ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Fogalmak.
Áfatv.: az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény.

Általános Szerződési Feltételek: a jelen dokumentum (továbbiakban ÁSZF).

Art.: az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény.

Beérkezési visszaigazolás: a Partner által a Szolgáltató által való kapcsolatfelvételkor megjelölt e-mail címre küldött üzenet, melyben Szolgáltató megerősíti, hogy a Partner által jelzett igény hozzá megérkezett.

Egyedi szerződés: a Partner és Szolgáltató jogviszonyának azon elemeit tartalmazó dokumentuma, melyek a jelen ÁSZF-ben nem kerültek rögzítésre, vagy amelyek a Felek viszonyában a jelen ÁSzF rendelkezéseihez képest eltérően alakulnak a Felek közös akaratából.

Ekertv.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény.

Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket -, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban együtt: áru) üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.

Értékesítési tevékenység: a Szolgáltató által nyújtott következő szolgáltatások: új robotporszívók eladása; új robotporszívó-alkatrészek eladása; használt robotporszívók eladása; használt robotporszívó-alkatrészek eladása.

Felek: Szolgáltató és Partner együttesen, független attól, hogy a Partner Fogyasztónak minősül-e.

Felhasználói fiók: a Partner Honlapon való regisztrációs tevékenységével, az https://roboshop.hu/my-account/ aloldalon létrehozott adatbázis, melyben a Partner adatai vásárlási előzményei és vásárlásai kerülnek nyilvántartásra.

Felvásárlási tevékenység: a Partner által értékesíteni kívánt robotporszívó megvásárlása.

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

Honlap: https://roboshop.hu/

Partner: az a személy, aki a Szolgáltatóval szerződést kötött, vagy köt, független attól, hogy Fogyasztónak minősül-e.

Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
Rendelési visszaigazolás: a Partner által a Szolgáltató által való kapcsolatfelvételkor megjelölt e-mail címre küldött üzenet, melyben Szolgáltató megerősíti, hogy a Partner igényét elfogadja és így a Felek között Egyedi szerződés jön létre.

Szállító: GLS General Logistics Systems Hungary Kft. (székhely: 2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.).

Szervizelési tevékenység: a Partner által javítási tevékenység elvégzése érdekében átadott robotporszívó javítása.

Szolgáltató:
Cégnév: Norvian eShop Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1032 Budapest, Érc utca 4. 2. lház. 1. em. 2. ajtó
Cégjegyzékszám: 01-09-380998
Adószám: 29149290-2-41
Stat. számjel: 29149290-4791-113-01
Képviseli: Várday András Attila ügyvezető önállóan
Kamarai tagság: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
Elektronikus elérhetőség: info@roboshop.hu
Telefonszám: _
Panaszügyintézés: _.

Tevékenységek: Értékesítési-, szervizelési- és felvásárlási tevékenységek együttes gyűjtőneve.

Általános szabályok.
A Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben meghatározott Tevékenységeket gazdasági tevékenysége keretében végzi.

A Szolgáltató elsődleges célja a Tevékenységek folyamatos és zavartalan végzése, a Partnerek magas színvonalon való kiszolgálása.

Partnernek csak és kizárólag cselekvőképes és nagykorú természetes személy, egyéni vállalkozó, vagy egyéni cég, vagy jogi személy minősül; természetes személyek esetében a cselekvőképességet és a nagykorúságot a Szolgáltató vélelmezi.

A Szolgáltató a Tevékenysége végzése során a jelen ÁSZF rendelkezései szerint kerül a Partnerrel szerződéses jogviszonyba.

A Szolgáltató és a Partner szerződéses viszonyának részletszabályait a jelen ÁSZF és a Partner által a Honlapon rögzített adatokból, továbbá a Partner elfogadásából keletkező Egyedi szerződés rendelkezései együttesen képezik.

A Szolgáltató a Felek szerződéses jogviszonya alatt bármikor jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú megváltoztatására, mely körülményről a Partnert minden alkalommal külön elektronikus levélben tájékoztatja, amennyiben a Partner elektronikus levélcíme a jelen ÁSZF módosításakor a Szolgáltató rendelkezésére áll.

A jelen ÁSZF módosítása, az az alapján létrejött Egyedi szerződéseket a Partner számára hátrányosan nem változtathatja meg.

A jelen ÁSZF a lentebb meghatározott időponttól határozatlan ideig van érvényben és hatályban.

A jelen ÁSZF, ahogyan a Honlap teljes tartalma is, a Szolgáltató szellemi termékének minősül, annak sem részleges, sem teljes, sem időleges felhasználása nem engedélyezett sem a Partner, sem harmadik személyek részére, ebből adódóan harmadik személy a Szolgáltató írásba foglalt engedélye nélkül nem helyezhet el sehol a Szolgáltatóra mutató linket, a Honlap tartalmát nem másolhatja le, nem listázhatja ki.

Adatvédelem.
A Szolgáltató számára kiemelt fontosságú a működése során a birtokába kerülő személyes adatok jogszerű kezelése és következetes védelme, ezért az adatvédelem érdekében tett lépéseit, illetve az egyes adatkezeléseivel kapcsolatos, elveket, szabályokat és érintetti jogokat külön dokumentumban foglalja össze, mely dokumentum közvetlen a Honlapról érhető el az alábbi aloldalon

továbbá a jelen ÁSZF 3. sz. mellékletében is megtalálható az.

Az egyes adatkezelési kérdésekkel kapcsolatosan – ahogyan az az Adatvédelmi tájékoztatóban is rögzítésre került – a Szolgáltató folyamatosan elérhető a jelen ÁSZF-ben is megjelölt kapcsolattartási pontjain.

Az elektronikus úton történő szerződéskötésről szóló tájékoztatás.

A Szolgáltatót szerződéskötési kötelezettség a Tevékenységek végzése során nem terheli.

A Szerződéskötéshez szükséges eszközöket és infrastruktúrát a Partner biztosítja, eltekintve a Honlap elérhetőségétől.

A jelen ÁSZF szerint releváns cselekmények és nyilatkozatok megtörténte, továbbá megtétele szempontjából a Szolgáltató szerverórájának adatai az irányadóak.

Tájékoztatás Felvásárlási- és szervizelési tevékenységre vonatkozóan.

A Partner a Honlapon kattintással választja ki az igénybe venni kívánt szolgáltatói Tevékenységet.

A fentebb megnevezett tevékenységek igénybevétele esetén a Partner a kiválasztott tevékenységhez tartozó űrlapot kitölti, majd kizárólag a Honlap használatával elküldi a Szolgáltató számára.

Szolgáltató a kitöltött űrlap beérkezését követően Beérkezési visszaigazolást küld a Partner részére.

Szolgáltató a Beérkezési visszaigazolás kiállításától számított 24 (huszonnégy) órán belül érdemi ajánlattal keresi fel e-mailben a Partnert, vagy a Partner által megadott információk pontosítására, részletezésére hívja fel, vagy elutasítja a Partner megkeresését

A Szolgáltató az általa küldött ajánlat tekintetében az ajánlat megküldésétől számított 1 (egy) naptári héten át ajánlati kötöttséget vállal.

Amennyiben a Partner az ajánlatot el kívánja fogadni, úgy ezt az előző bekezdés szerinti ajánlati kötöttség idején belül jelezheti szolgáltató irányába e-mail útján, ilyen jelzés esetén a Szolgáltató a Partner számára formanyomtatványt küld a Felek között létrehozni szándékozott Egyedi szerződés legfőbb elemeivel.

A Felek között Egyedi szerződés abban az időpontban jön létre amikor Szolgáltatóhoz a Partner által aláírt formanyomtatvány fényképezett, vagy szkennelt példányának beérkezése e-mailben küldött Rendelési visszaigazolás formájában megerősítésre kerül a Szolgáltató által a Partner irányába.

A Rendelési visszaigazolás megküldésével létrejött Egyedi szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, annak egyedi elemeit a Partner által aláírt formanyomtatvány, általános és mögöttes szabályait pedig a jelen ÁSZF tartalmazza.

Szolgáltató továbbá minden, a Partner által esetlegesen küldött megkeresésre is Beérkezési visszaigazolást küld.

Az Egyedi szerződés és a jelen ÁSZF is a fentiek szerint a Partnernél rendelkezésre áll, de az Egyedi szerződésből kérésre Szolgáltató e-mailben másolatot küld a Partner számára, a jelen ÁSZF pedig folyamatosan elérhető a Honlapon.

Amennyiben a fentebb jelzett folyamat során a Partner hibás adatot ad meg, a hibát elektronikus úton jelezheti Szolgáltató felé a hibás adat javítása érdekében.

Az Egyedi szerződés nyelve minden esetben a magyar.

A Szolgáltató a Tevékenységek gyakorlása során minden releváns jogszabályban foglalt előírást megtart, de külön etikai kódexet nem alkalmaz.

Tájékoztatás Értékesítési tevékenységre vonatkozóan.
A Partner a Honlapon kattintással választja ki az igénybe venni kívánt tevékenységet.

Értékesítési tevékenység igénybevétele esetén a Partner a Honlapon kínált termékek közül kiválasztott terméket virtuális kosarába helyezi, majd ezt követően – amennyiben a termék, vagy termékek kiválasztását befejezte – kattintással jelzi ezt a Honlapon és a Honlap által való tovább-léptetést követően megadja a Szolgáltató által rendszeresített űrlapon kért adatokat, kiválasztja továbbá a szállítási és fizetési módokat a Szolgáltató által kínált lehetőségek közül, majd véglegesíti a megrendelés folyamatát és a Honlapon erre szolgáló ikon kattintásával elküldi megrendelését a Szolgáltató részére.

A Szolgáltató az űrlap beérkezését követően – amennyiben a megrendelést teljesíteni tudja – Rendelési visszaigazolást küld Partner részére, mely dokumentum Partnernek való megküldésének időpontjában a Felek közötti Egyedi szerződés létrejön.

A Rendelési visszaigazolás megküldéséig a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a Partner által választott termék nem áll rendelkezésre, úgy az Egyedi szerződés megkötésétől elzárkózzon; ilyen esetben a Szolgáltató tájékoztatja a Partnert, hogy a választott termék nem áll rendelkezésre, így nem tud a Partnerrel Egyedi szerződést kötni.

Amennyiben a fentiek szerint a Partner által választott termék nem áll rendelkezésre, úgy ezen körülményre tekintettel a Szolgáltatóval szemben semmilyen jogcímen nem támasztható és nem is érvényesíthető igény.

A Rendelési visszaigazolás megküldésével létrejött Egyedi szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, annak egyedi elemeit maga a Rendelési visszaigazolás, általános szabályait pedig a jelen ÁSZF tartalmazza.

Szolgáltató továbbá minden, a Partner által esetlegesen küldött megkeresésre is Beérkezési visszaigazolást küld.

Az Egyedi szerződés és a jelen ÁSZF is így a Partnernél rendelkezésre áll, de az Egyedi szerződésből kérésre Szolgáltató e-mailben másolatot küld, a jelen ÁSZF pedig folyamatosan elérhető a Honlapon.

Értékesítési tevékenység esetén továbbá a Partner megrendelései és Egyedi szerződései a Felhasználói fiókban is megtekinthetőek, amennyiben a Partner Felhasználói fiókot hozott, vagy hoz létre.

Amennyiben a fentebb jelzett folyamat során a Partner hibás adatot ad meg, a hibát önállóan kijavíthatja, vagy a hibát elektronikus úton jelezheti Szolgáltató felé a hibás adat javítása érdekében.

Az Egyedi szerződés nyelve minden esetben a magyar.

A Szolgáltató Tevékenységei gyakorlása során minden releváns jogszabályban foglalt előírást megtart, de jelenleg külön etikai kódexet nem alkalmaz.

Tájékoztatás Felhasználói fiók létrehozására vonatkozóan.
A Partner választása szerint Felhasználói fiókot hozhat létre saját maga számára a Honlapon, mely a Tevékenységek igénybevétele nélkül is megtörténhet.

A Felhasználói fiókban a Partner elsősorban az Értékesítési tevékenység során keletkezett Egyedi szerződéseit tekintheti meg megrendelések formájában, lehetősége van továbbá arra, hogy szállítási címe, számlázási címe, továbbá elérhetőségi adatait (név, telefonszám, e-mail cím) itt eltárolásra kerüljön a jövőbeli könnyebb és gyorsabb ügyintézés érdekében, továbbá a Partner a Felhasználói Fiókban kívánságlistát is tud készíteni saját maga számára azon termékekből, melyek a tetszését elnyerték, vagy amelyeket esetleg későbbi időpontban esetleg meg kíván megvásárolni. A kívánságlista összeállítása sosem minősül megrendelésnek.

A Felhasználási fiók az annak létrehozatalát megelőzően kötött Egyedi szerződéseket nem tárolja.

Fizetés.
A fizetés és annak elszámolása minden esetben forintban történik.

A Szolgáltató által meghatározott árak mindig bruttó áraknak minősülnek, melyek benne foglalt általános forgalmi adó tartalma 27 (huszonhét) százalék.

A fizetés lebonyolításához a Szolgáltató nem nyújt technikai-, vagy egyéb segítséget.

A fizetés hibás teljesítésére tekintettel a Partner Szolgáltatóval szemben semmilyen jogcímen nem támaszthat és nem érvényesíthet igényt, amennyiben a fizetésre kötelezett személy maga a Partner.

Amennyiben a Felek Egyedi szerződése alapján a Szolgáltató számlakiállításra köteles, úgy a számlakiállításra mindenkoron az Art. és az Áfatv. rendelkezéseinek megfelelően történik azzal, hogy a számla mindig papír alapú számlaként kerül kiállításra, azonban annak megküldése a Partner által megadott e-mailcímre elektronikusan történik.

A számlakiállítás a Partner által megadott számlázási adatok alapján történik, az adatok pontosságát és helyességét a Szolgáltató nem vizsgálja, a számla módosítására – annak kiállítása után – nincs lehetőség.

Fizetés Felvásárlási tevékenység esetén.
Amennyiben a Felek között Felvásárlási tevékenység tekintetében jön létre Egyedi szerződés, úgy a Szolgáltató az Egyedi szerződésben meghatározott termék hozzá való megérkezésének napjától számított 5 (öt) munkanapon belül fizeti meg az Egyedi szerződésben meghatározott összeget a Partner részére banki átutalás útján.

Abban a nem várt esetben, ha a megküldött termék nem felel meg a Partner által korábban küldött leírásnak, úgy Szolgáltató jogosult az Egyedi szerződéstől a termék kézhezvételétől számított 3 (három) munkanapon belül elállni; elállás esetén a Szolgáltató a birtokában lévő terméket a Partnerhez Szállítóval juttatja vissza a Szolgáltató a Partner költségére.

Fizetés szervizelési tevékenység esetén.
Amennyiben a Felek között Szervizelési tevékenység tekintetében jön létre Egyedi szerződés, úgy a Partner az Egyedi szerződésben meghatározott összeget a Szolgáltató által kiállított számla szerint köteles megfizetni, mely számlát a szolgáltató elektronikus úton küld meg a Partner részére a Partner által megadott e-mail címre küldött levél mellékleteként.

Az előző bekezdés szerinti számla kiegyenlítése a Szervizelési tevékenység végzésére irányulóan átvett terméknek a Partner részére való visszaadásának előfeltétele.

Abban a nem várt esetben, ha a fenti bekezdés szerinti számla legkésőbb az esedékességet követő 30. (harmincadik) naptári napig nem kerül hiánytalanul kiegyenlítésre, úgy az érintett terméket a Szolgáltató jogosult harmadik személy részére értékesíteni azzal, hogy az így esetlegesen befolyt vételárból saját, a Partnerrel szemben – a Szervizelési tevékenységre tekintettel – fennálló követelését kielégítheti és abból az érékesítéssel kapcsolatban felmerült költségeit is levonhatja, melynek összege _ (_) forint átalánydíj. A jelen bekezdés szerinti összegek levonását követően megmaradó összeg a Partner számára visszajár. A jelen bekezdés szerinti értékesítés esetén a Partner a Szolgáltatóval szemben semmilyen jogcímen nem támaszthat és nem érvényesíthet igényt – eltekintve a fennmaradó vételár kifizetésére vonatkozó igényétől.

Fizetés Értékesítési tevékenység esetén.
Az Egyedi szerződés alapján keletkező fizetési kötelezettség teljesítése a megvásárolt termék tulajdonjog- és birtokátruházásának előfeltétele Értékesítési tevékenység esetén.

Amennyiben a Felek között Értékesítési tevékenység tekintetében jön létre Egyedi szerződés, úgy Partner az Egyedi szerződésben meghatározott összeget a Honlapon a megrendelés során választott fizetési módon köteles teljesíteni, mely lehet azonnali bankkártyás fizetés, vagy egyedi átutalás, vagy a megvásárolt termék átvételét megelőzően utánvéttel, a Szállító részére teljesített kifizetés, melynek lehetséges formáját a Szállító határozza meg.

A bankkártyás fizetés az OTP MOBIL Kft. által üzemeltetett Simplepay szolgáltatással történik.

Bankkártyás fizetés esetén a Szolgáltató a Partner fizetéshez használt bankkártyájának adatait nem ismeri meg, a fizetési szolgáltatótól bankkártya-adatokat nem kap meg, csak és kizárólag arról tájékoztatja a fizetési szolgáltató a Szolgáltatót, hogy a Partner fizetése sikeres volt-e, vagy sikertelen.

Amennyiben a bankkártyás fizetés sikeres, arról a fizetési szolgáltató és Szolgáltató is visszaigazolást küld a Partner részére, a Partner által megadott e-mail címre.

Amennyiben a bankkártyás fizetés sikertelen, arról a fizetési szolgáltató és Szolgáltató is a Partner részére visszaigazolást küld. Sikertelen bankkártyás fizetés esetén…

Egyedi átutalás esetén a Szolgáltató a Partner által megadott e-mail címre küldi meg az egyedi banki átutaláshoz szükséges adatokat és a fizetési határidőt szöveges e-mailben, vagy egyenlegbekérő megküldésével.

Amennyiben a vételár és a szállítási költség egyedi banki átutalással a Szolgáltató által megjelölt összegben és határidőben megérkezik Szolgáltató bankszámlaszámára, úgy a sikeres fizetésről a Szolgáltató a Partner részére visszaigazolást küld a Partner által megadott e-mail címre.

Amennyiben a vételár és a szállítási költség egyedi banki átutalással a Szolgáltató által megjelölt összegben és határidőben nem érkezik meg Szolgáltató bankszámlaszámára, úgy a fizetési határidő utolsó napját követő naptári naptól Szolgáltató az Egyedi szerződéstől a Partnernek küldött e-mail üzenetben – formai kötöttségek és indokolás nélkül elállhat. Ilyen esetben, amennyiben részteljesítés vagy határidőn túli teljesítés történt, úgy a teljesített vételárat, vagy vételárrészletet a Szolgáltató az elállás közlésének napján – vagy, ha az egyedi banki átutalás Partner általi teljesítése későbbi, úgy ezen későbbi teljesítési naptól számított 3 (három) munkanapon belül – visszautalja a Partner részére arra a bankszámlaszámra, ahonnan indulóan Partner az utalást teljesítette; a szállítási költség azonban továbbra is megilleti Szolgáltatót kötbér jogcímén és ezen követelés jogosult az esetleges visszafizetési kötelezettségébe beszámítani.

Amennyiben a vételár és a szállítási költség kiegyenlítése utánvéttel történik, az utánvét összege a Szállító részére fizetendő.

A Szállító a megvásárolt dolgot csak és kizárólag a teljes vételár és a teljes szállítási költség együttes átadása esetén adja át a Partner részére, ellenkező esetben a termék átadását megtagadja, erre tekintettel a Partner nem támaszthat és nem érvényesíthet igényt semmilyen jogcímen.

Az előző bekezdés szerinti nem várt esetben, vagy, ha a Szállító a terméket azért nem tudja a Partnernek átadni, mert az a Partner számára bármilyen okból nem kézbesíthető, úgy a Szolgáltató jogosult az Egyedi szerződéstől formai kötöttséges és indokolás nélkül elállni attól a naptól kezdve, amely napon hozzá az Egyedi szerződés tárgyát képező termék kézbesíthetetlenségre utaló bármilyen jelzéssel visszaérkezik.

Az Értékesítési tevékenységhez kapcsolódó fizetések során előfordulhat továbbá, hogy amennyiben a Partner Szolgáltatóval Felvásárlási tevékenységből kifolyólag is kapcsolatban áll, úgy a Felvásárlási tevékenység keretei között a Szolgáltató által megszerzett termék Szolgáltató által fizetendő vételára a Partner által fizetendő vételárba beszámításra kerüljön.

Beszámításra a Felek erre irányuló külön megállapodása szerint van lehetőség, a beszámítási lehetőség fennállását a Partner a rendelése leadásakor megjegyzésként tudja jelezni a Szolgáltató irányába.

Szállítás.
A szállítást a Szolgáltató kizárólag Magyarország területére irányulóan biztosítja.

Az alább meghatározott szállítási lehetőségektől eltérő szállítási lehetőséget a Szolgáltató nem biztosít.

Szolgáltató a szállítással kapcsolatban nem tehető felelőssé a szállítás során keletkező károkért, vagy egyéb, a dolgot érő negatív hatásokért.

A kiszállítás időpontját a Szolgáltató határozza meg.

A szállítás a Partner által szállítási címként megjelölt ingatlan bejáratánál ér véget, kivéve, ha az biztonságosan nem közelíthető meg, ilyen esetben a Partner a szállítási címként megjelölt ingatlanhoz eső legközelebbi biztonságos helyszínen veheti át a terméket; a Szállító a címzetti ingatlanba nem lép be.

A szállításkor, a dolog átvétele előtt, annak csomagolása nem bontható meg sem a Partner, sem a Szállító által.

A Szállító az üzembehelyezést és a Partner általi vizsgálatot nem várja meg, abban nem vesz részt.

Szállítás Felvásárlási tevékenység esetén.
Felvásárlási tevékenység esetén a Partner választása szerint saját maga, önköltségen juttatja el a terméket a Szolgáltatóhoz, vagy a Szolgáltató által biztosított Szállítót veszi igénybe, akképp, hogy annak költségeit a Szolgáltató felé téríti meg, a Szolgáltató erre irányuló felhívása szerint.

Szállítás szervizelési tevékenység esetén.
Szervizelési tevékenység esetén a Partner választása szerint saját maga önköltségen juttatja el az érintett dolgot a Szolgáltatóhoz, vagy a Szolgáltató által biztosított Szállítót veszi igénybe, akképp, hogy annak költségeit Szolgáltató felé téríti meg, Szolgáltató erre irányuló felhívása szerint.

A Szervizelési tevékenység keretében megjavított dolgot a Szolgáltató a Szállítóval juttatja vissza a Partner részére; a szállítás költségei ilyen esetben is a Partnert terhelik.

Szállítás Értékesítési tevékenység esetén.
Értékesítési tevékenység esetén a szállítás a Szállítóval történik a Partner költségviselése mellett.

Felelősség.
A Honlap tartalmát a Szolgáltató legjobb tudása szerint állítja össze és tartja naprakészen, de még így is előfordulhat, hogy a Honlapon hibás adat kerül megjelenítésre, amely körülményért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Honlapon szereplő képes állományt a Szolgáltató nem kizárólag saját maga által készített képekből állítja össze, így a nem általa készített képek valóságtól való eltérő jellegéért a Szolgáltató szintén nem tehető felelőssé.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget azon következményekért, melyek a Partner által használt internet-hozzáférés, szoftverek, programok, vagy egyéb rendszerösszetevők működésére, jogtisztaságára, vagy működési hibáira vezethetőek vissza.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen, a Tevékenységekkel összefüggésben a Partnert, vagy harmadik személyt ért bármilyen jogcímű hátrány kiküszöböléséért, vagy megtérítéséért, kivéve, ha az a Szolgáltató szándékos, vagy súlyosan gondatlan eljárásának következménye.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség vis maior események bekövetkezéséért sem és az ilyen helyzeteből keletkező igények megtérítéséért sem.

Jótállás.
A Szolgáltatót a Ptk. és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli az Értékesítési tevékenység keretében értékesített új termékekre vonatkozóan, mely körülményre tekintettel, új termékek esettében a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A Szolgáltató továbbá önként 6 (hat) hónapos jótállási kötelezettséget vállal az Értékesítési tevékenysége keretében értékesített használt termékekre is, továbbá a Szervizelési tevékenysége keretében elvégzett munkálatokra is.

A jótállási idő a termék Partner részére való átadásával indul meg.

Nem tartozik a Szolgáltató jótállásának körébe az olyan hiba, melynek oka a termék Partner részére való átadását követően keletkezett, így különösen, ha a hiba a szakszerűtlen összeszerelés, rendeltetés-ellenes használat, helytelen kezelés, vagy tárolás, vagy egyéb károkozó tevékenység eredménye, vagy azzal áll összefüggésben.

A Szolgáltató jótállási kötelezettségének érvényesítése esetén a Partner elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Partnernek okozott érdeksérelmet.

Amennyiben a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Partner érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Partnernek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Partner – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a Partner a termék meghibásodása miatt a teljesítéstől számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Partner által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Partner érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) naptári napon belül elvégezze, azonban előfordulhat, hogy minden törekvése ellenére a 15 (tizenöt) naptári napos határidőt nem tudja tartani.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre, kivéve, ha a javított termék maga is használt terméknek minősült annak Partner részére való értékesítésekor.

A jótállás idő nem elévülési, hanem jogvesztő jellegű, így az semmilyen esetben sem hosszabbodhat meg.

A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól kizárólag abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A Partnert nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

A jótállás nem érinti a Partner jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesíthetőségét.

Új termékek tekintetében a jótállási jegyet a Szolgáltató a vonatkozó jogszabály szerint állítja ki és adja át a Partner részére, míg használt termékek és javítások esetén a számla és a szállítólevél együttesen minősülnek jótállási jegynek.

Új termékek esetén a kötelező jótállás ideje az alábbiak szerint alakul.

Vételár
10.000. – 100.000. forintig
100.001.-250.000. forintig
250.000 forint felett Jótállási idő
1 (egy) év
2 (kettő) év
3 (három) év

Kellékszavatosság.
Fogyasztónak minősülő Partner az Értékesítési tevékenység keretében megvásárolt új termék esetén a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben, a termék átvételétől számított 2 (kettő) éves elévülési határidőn belül, ha a hiba a termék átadásakor már létezett.

Fogyasztónak nem minősülő Partner esetében az Egyedi szerződés esetén a Partner az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit minden esetben.

Használt termék esetén, független attól, hogy a Partner Fogasztónak minősül-e, a fentiek szerinti 2 (kettő) éves határidő 1 (egy) évre csökken.

A termék megvásárlásakor ismert hibára, állapotra tekintettel kellékszavatossági igény sem Fogyasztónak minősülő, sem Fogyasztónak nem minősülő Partner által nem érvényesíthető.

A Partner – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Partner által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Partner nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Partner is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Partner a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Partner köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Az Egyedi szerződés teljesítésétől számított 6 (hat) hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Partner – számla bemutatásával – igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a kellékszavatossági kötelezettsége alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Partner részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Partnernek felróható okból keletkezett, nem köteles a Partner által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban már a Partner köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Amennyiben a Partner a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékfelelősség.
A Szolgáltató Értékesítési tevékenysége keretében értékesített új termék hibája esetén a Fogyasztónak minősülő Partner – választása szerint – a fentebb kellékszavatossági jogot vagy termékfelelősségi igényt érvényesíthet.

A Fogyasztónak minősülő Partnert ennek ellenére nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztónak minősülő Partner a termék gyártójával szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztónak minősülő Partner kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak minősülő Partnernek kell bizonyítania.

A termékfelelősség szempontjából egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A termékszavatossági igényt a Fogyasztónak minősülő Partner a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztónak minősülő Partner a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztónak minősülő Partner felelős.

A Fogyasztónak minősülő Partner termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy, a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A Fogyasztónak minősülő Partner elállási joga.
Amennyiben a Partner Fogyasztónak minősül, úgy – a Szolgáltató Értékesítési tevékenységével kapcsolatban – megilleti az elállás joga a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet értelmében.

A Fogyasztónak minősülő Partner jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén átvételének napjától számított 14 (tizennégy) naptári napon belül az Egyedi szerződéstől indokolás nélkül elállni, kivéve, ha Fogyasztónak minősülő Vásárlót nem illeti meg az elállási jog a fentebb meghatározott Kormányrendelet 29.§-a által felsorolt esetekben.

Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Partnert megilleti az elállási jog, úgy az Egyedi szerződés létrejöttének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Amennyiben a Fogyasztónak minősülő Partner az Egyedi szerződéstől el kíván állni, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben meghatározott bármely elérhetőségére írásban.

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletét képezi.

Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő közlés esetén az e-mail megérkezésének időpontját veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.

A Fogyasztónak minősülő Partner határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fentiek szerinti időkereten belül elküldi elállási nyilatkozatát az előzőek szerint, a Szolgáltató részére; elállás esetén a Fogyasztónak minősülő Partner köteles a terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni Szolgáltató székhelyére.

A Szolgáltató részére való visszaküldésének költsége a Fogyasztónak minősülő Partnert terheli; de az elállás kapcsán a Fogyasztónak minősülő Partnert semmilyen más költség nem terheli.

A fentiek szerint szabályozott elállás esetén, legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül a Szolgáltató visszatéríti a vételárat banki átutalással a Fogyasztónak minősülő Partner által megjelölt számlaszám használatával.

A Szolgáltató jogosult a vételár visszatérítését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket.

A fentiek szerinti elállás esetén, amennyiben a Fogyasztónak minősülő Partner az elállással érintett terméket annak jellege, tulajdonságai, illetve működése megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta, a termékben bekövetkező értékcsökkenésért felelősséggel tartozik; ezen összeg tekintetében a Szolgáltató beszámításra is jogosult.

Tekintettel továbbá arra, hogy a jelen tárgykörben érintett Kormányrendelet a Fogyasztónak minősülő Partnerek esetén igényérvényesítési mintaszabályzatot is nevesít, a Szolgáltató a rá, az Értékesítési tevékenység okán vonatkozó a jótállás-, kellékszavatossági és termékfelelősségi szabályokat a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletében mintaszabályzat formájában is összefoglalja a Fogyasztónak minősülő Partnerek számára a könnyebb áttekinthetőség érdekében.

Panaszkezelés, igényérvényesítés.
A Partner a Szolgáltató Tevékenységeivel összefüggésben, írásban panaszt tehet a Szolgáltatónál a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségeire címzett elektronikus-, vagy papír-alapú levélben.

A Szolgáltató a Partner panaszát a panaszt beérkezésétől számított 30 (harminc) napon belül vizsgálja ki és ugyanezen határidőn belül tájékoztatja a Partnert a kivizsgálás eredményéről azon a csatornán, mely csatornán hozzá a panasz beérkezett.

Amennyiben a panasz alapján a történtek nem rekonstruálhatóak kellő pontossággal, a Szolgáltató kiegészítő nyilatkozattételre hívhatja fel a Partnert.

A Partnert megilleti az a jog is, hogy igényével bírósághoz forduljon.

Bírósági eljárás során a Szolgáltató székhelye szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróág kizárólagosan illetékes.

A Fogyasztónak minősülő Partnert megilleti továbbá a fogyasztóvédelmi hatóság előtti panasztételi jog is, mely hatóságnak jelenleg a járási hivatalok minősülnek, azzal, hogy a járási hivatal illetékessége a Fogyasztónak minősülő Partner lakhelyéhez igazodik.

Az egyes járási hivatalos elérhetőségei az alábbi internetes oldalon érhetőek el.

https://jarasinfo.gov.hu/

A Fogyasztónak minősülő Partnert – az eddigieken felül – megilleti az a jog is, hogy amennyiben jogvitáját a Szolgáltatóval nem tudja rendezni, úgy a lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez forduljon.

A békéltető testületek előtti eljárásban a vonatkozó törvények szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is Fogyasztónak minősül, amennyiben az Értékesítési tevékenység keretében árut vesz.

A Békéltető Testületek elérhetősége az alábbi internetes oldalon érhető el.
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Köszönjük megtisztelő figyelmét, melyet a jelen ÁSZF végig-olvasására szánt!

Mellékletek: 1.sz. melléklet fogyasztói elállási nyilatkozat-minta
2.sz. melléklet fogyasztói mintaszabályzat
3.sz. melléklet adatvédelmi tájékoztató

Budapest, 2021. április 29.
Norvian eShop Kft.
Szolgáltató

1.sz. Melléklet – elállási nyilatkozat-minta

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak az Egyedi szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Norvian eShop Kft.
1145 Budapest, Amerikai út 87. 3. em. 2

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

2.sz. melléklet – fogyasztói mintaszabályzat

kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

  1. Kellékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság
    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
  1. Jótállás
    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
    Hibás teljesítés esetén Egyedi szerződés alapján a Szolgáltató jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

3.sz. melléklet – adatkezelési tájékoztató